زهره خواجه سعید؛ جلال ستاری
چکیده
در صادرات یکی از جذابترین روشهای ورود به بازارهای خارجی برای شرکتهای کوچک و متوسط میباشد. آنچه در این میان مهم است بررسی عوامل مؤثر بر صادرات و تعیین متغیرهای مهم و سپس سیاستگذاری مناسب براساس نتایج حاصل از تحقیق و توسعه صادرات کالا و خدمات میباشد. پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد مالی شرکت های ...
بیشتر
در صادرات یکی از جذابترین روشهای ورود به بازارهای خارجی برای شرکتهای کوچک و متوسط میباشد. آنچه در این میان مهم است بررسی عوامل مؤثر بر صادرات و تعیین متغیرهای مهم و سپس سیاستگذاری مناسب براساس نتایج حاصل از تحقیق و توسعه صادرات کالا و خدمات میباشد. پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد مالی شرکت های صادراتی صورت پذیرفته است. جامعه آماری را شرکتهای صادراتی کوچک و متوسط تشکیل میدهند. دادههای تحقیق از طریق پرسشنامه در میان340 شرکت فعال که در حوزه بینالملل این صنعت فعالیت دارند، از طریق کانالهای ارتباطی مجازی گردآوری گردید و حدود 150 شرکت به عنوان نمونه براساس فرمول کوکران و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، به گویههای پرسشنامه پاسخ دادند. سپس دادههای این پرسشنامهها استخراج و با استفاده از نرمافزار spss و روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار اسمارت پی.ال.اس. تجزیه و تحلیل شدند. بررسی نتایج این تحقیق نشان داد که منابع مالی، منابع اطلاعاتی و منابع رابطه ای بر عملکرد مالی شرکت های صادراتی تأثیر معناداری دارد.
زهره خواجه سعید؛ جلال ستاری
چکیده
هدف این پژوهش بررسی تاثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر وفاداری مشتریان در بانک های سطح شهرستان مراغه است. پژوهش از حیث هدف کاربردی و بر مبنای روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان بانکها در سطح شهرستان مراغه است. حجم جامعه مورد نظر طبق فرمول کوکران ۱۹۸ نفر در نظر گرفته شد و از روش نمونهگیری ...
بیشتر
هدف این پژوهش بررسی تاثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر وفاداری مشتریان در بانک های سطح شهرستان مراغه است. پژوهش از حیث هدف کاربردی و بر مبنای روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان بانکها در سطح شهرستان مراغه است. حجم جامعه مورد نظر طبق فرمول کوکران ۱۹۸ نفر در نظر گرفته شد و از روش نمونهگیری در دسترس استفاده شد. پرسشنامه به صورت الکترونیکی در بین جامعه آماری پخش و مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج این مطالعه نشان داد که ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی از جمله قابلیت اطمینان، حریم خصوصی و امنیت، طراحی وبسایت و خدمات و پشتیبانی بر وفاداری مشتریان تأثیر مثبت دارد. . با توجه به نتایج پژوهش بالا رفتن کارایی در وب سایت در زمان ارائه دادن خدمات به مشتریان یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار روی مشتریان می باشد و از دیگر سو رضایتی که در مشتریان شکل می گیرد بر رفتار انان بسیار موثر است بنابراین موضوع توجه اخص به این ارتباطات باید انجام گیرد و در بهبود کیفیت خدماتی که این وب سایت ارائه می دهد کوشید.